Amsterdam, 8 november 2013

Vanaf vandaag is er een zoekmachine voor gevonden voorwerpen: iLost

Met iLost kun je op één plaats zoeken naar wat je bent kwijtgeraakt.

Alles staat tegenwoordig online, behalve gevonden voorwerpen. En dat is vreemd. iLost brengt daar vanaf vandaag verandering in door de gevonden voorwerpen van duizenden organisaties samen te brengen in één online zoekmachine. Nu maakt het niet meer uit wat of waar je iets bent kwijtgeraakt, met iLost vind je het supersnel weer terug. Tenminste, als organisaties hun gevonden voorwerpen op iLost plaatsen. Daar kun jij een handje bij helpen door hier de knop ‘Ik wil iLost’ aan te klikken.

Tachtig procent van de gevonden voorwerpen wordt gevonden door organisaties dus hoe meer organisaties meedoen, hoe sneller wij allemaal onze spullen kunnen terugvinden. Hoef je niet meer te bellen naar verschillende organisaties, berichten achter te laten en af te wachten of er iets gebeurt. Met iLost heb je 24/7 inzage in wat er is gevonden en kun je jouw eigendom direct laten thuisbezorgen.

Hoe meer organisaties meedoen hoe sneller je jouw spullen terug vindt. Daarom is iLost vandaag de ‘ik wil iLost’ campagne gestart. Wil jij ook dat er een plaats komt voor gevonden voorwerpen? Klik dan hier op de ‘ik wil iLost’ knop. Dat is alles.

Meer weten? Bekijk het filmpje met uitleg over iLost of kijk meteen of jouw verloren voorwerp al online staat.

Over iLost:

iLost is opgericht door Hanneke Stegweg, die een achtergrond heeft in de logistiek. Hanneke: ‘Het grootste deel van de verloren voorwerpen wordt gevonden bij organisaties: openbaar vervoer, musea, restaurants, pretparken, hotels, etc. We helpen al deze organisaties - van groot tot klein - om hun verloren voorwerpen te beheren en een geweldige service te bieden aan klanten. iLost is zo logisch, dat je je afvraagt waarom het er niet al was. Wij worden de Google van Lost & Found!’. Meer achtergrond informatie is ook te lezen op het blog van Hanneke.