Retour aux communiqués de presse

Amsterdam, 9 september 2014

iLost breidt haar diensten uit met iSave, een opslagfunctie voor waardevolle en belangrijke spullen

iLost, de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen, breidt haar diensten uit met iSave, een opslagfunctie voor belangrijke spullen. Door het vastleggen van foto’s van waardevolle spullen kan iLost bij eventueel verlies meteen een alert sturen naar het bedrijf of instelling waar het voorwerp verloren kan zijn.

De nieuwe service werkt niet alleen sneller en effectiever dan een omschrijving van het verloren voorwerp, iLost gaat ook samenwerken met een aantal verzekeraars. iLost-oprichter Hanneke Stegweg: “Met deze uitbreiding komen we tegemoet aan een vraag die we geregeld krijgen vanuit de verzekeringsbranche. Mensen hebben vaak moeite om een voorwerp precies te omschrijven als ze het kwijt zijn. Met iSave kan je voor vertrek een foto te nemen van je koffer, zonnebril of camera. Mocht er iets verloren gaan, dan gaat het indienen van een claim een stuk sneller.” Via de website van de Amsterdamse start-up kan worden aangegeven bij welk bedrijf of instelling men denkt het item verloren te hebben, waarna iLost een alert stuurt naar deze instellingen. Hiermee vergroot iLost de kans op terugvinden en vermindert voor zowel particulieren als bedrijven het ongemak van verloren voorwerpen.

Database

Tachtig procent van de gevonden voorwerpen wordt gevonden door organisaties en instellingen. iLost biedt hen de mogelijkheid om gevonden voorwerpen zeer eenvoudig in de database van iLost te plaatsen. Mensen die op zoek zijn naar een verloren object kunnen in deze database zoeken en krijgen hun verloren gewaande spullen na het beantwoorden van een aantal controlevragen terug. iLost verzorgt bovendien de logistieke afhandeling. Inmiddels hebben Pathé Bioscopen, FC Arsenal, Walibi en Gemeente Hilversum gekozen voor iLost en kunnen hun klanten en bezoekers er op rekenen dat ze eventuele verloren spullen snel en zonder zorgen terug krijgen.

Over iLost

iLost is de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen. iLost bestaat sinds 2012 en was in 2013 deelnemer aan Startupbootcamp, waarin onder andere Vodafone en ABN Amro participeren. Met de presentatie van iLost op DemoDay maakte iLost indruk, waardoor het gevraagde kapitaal voor het uitrollen van het product op korte termijn ter beschikking kwam. Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij iLost, waardoor de vindkans van verloren voorwerpen aanzienlijk toeneemt. iLost heeft de ambitie om mondiaal het online platform worden voor lost & found.