Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan (naderhand kun je deze altijd wijzigen via de link onderin onze website). Ben je per ongeluk op onze website gekomen of heb je een hekel aan op jou afgestemde informatie? Laat ze dan uit staan.

Bekijk details
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
Session ilost.co Behoudt de sessiestatus van de gebruiker voor alle pagina-aanvragen. Session HEADER
_LOCALE_ ilost.co Behoudt de door de gebruiker geselecteerde taal. 12 maanden HTTP
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
_ga ilost.co Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 24 maanden HTTP
_gat ilost.co Gebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen. Session HTTP
_gid ilost.co Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. Session HTTP
Mixpanel .ilost.co Anonieme tracking voor analyse van sitegebruik. 12 maanden HTTP
_hjIncludedInSample [x2] ilost.co Bepaalt of de navigatie van de gebruiker moet worden geregistreerd in een bepaalde statistische plaatshouder. Session HTTP
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
IDE doubleclick.net Gebruikt door Google DoubleClick om de acties van de websitegebruiker te registreren en te rapporteren na het bekijken of klikken op een van de advertenties van de adverteerder met het doel de effectiviteit van een advertentie te meten en om gerichte advertenties aan de gebruiker te presenteren. 12 maanden HTTP
fr facebook.com Gebruikt door Facebook om een reeks advertentieproducten te leveren, zoals realtime bieden van externe adverteerders. 3 maanden HTTP
collect google-analytics.com Gebruikt om gegevens naar Google Analytics te verzenden over het apparaat en het gedrag van de bezoeker. Traceert de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Session Pixel
tr facebook.com Ongeclassificeerd Session Pixel

Pers & Media

iLost is de afgelopen periode al flink in het nieuws geweest. Hiernaast vind je een overzicht. Op zoek naar meer informatie, beeldmateriaal of het iLost-logo? Neem dan contact met ons op.

Amsterdam, 9 september 2014

iLost breidt haar diensten uit met iSave, een opslagfunctie voor waardevolle en belangrijke spullen

iLost, de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen, breidt haar diensten uit met iSave, een opslagfunctie voor belangrijke spullen. Door het vastleggen van foto’s van waardevolle spullen kan iLost bij eventueel verlies meteen een alert sturen naar het bedrijf of instelling waar het voorwerp verloren kan zijn.

De nieuwe service werkt niet alleen sneller en effectiever dan een omschrijving van het verloren voorwerp, iLost gaat ook samenwerken met een aantal verzekeraars. iLost-oprichter Hanneke Stegweg: “Met deze uitbreiding komen we tegemoet aan een vraag die we geregeld krijgen vanuit de verzekeringsbranche. Mensen hebben vaak moeite om een voorwerp precies te omschrijven als ze het kwijt zijn. Met iSave kan je voor vertrek een foto te nemen van je koffer, zonnebril of camera. Mocht er iets verloren gaan, dan gaat het indienen van een claim een stuk sneller.” Via de website van de Amsterdamse start-up kan worden aangegeven bij welk bedrijf of instelling men denkt het item verloren te hebben, waarna iLost een alert stuurt naar deze instellingen. Hiermee vergroot iLost de kans op terugvinden en vermindert voor zowel particulieren als bedrijven het ongemak van verloren voorwerpen.

Database

Tachtig procent van de gevonden voorwerpen wordt gevonden door organisaties en instellingen. iLost biedt hen de mogelijkheid om gevonden voorwerpen zeer eenvoudig in de database van iLost te plaatsen. Mensen die op zoek zijn naar een verloren object kunnen in deze database zoeken en krijgen hun verloren gewaande spullen na het beantwoorden van een aantal controlevragen terug. iLost verzorgt bovendien de logistieke afhandeling. Inmiddels hebben Pathé Bioscopen, FC Arsenal, Walibi en Gemeente Hilversum gekozen voor iLost en kunnen hun klanten en bezoekers er op rekenen dat ze eventuele verloren spullen snel en zonder zorgen terug krijgen.

Over iLost

iLost is de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen. iLost bestaat sinds 2012 en was in 2013 deelnemer aan Startupbootcamp, waarin onder andere Vodafone en ABN Amro participeren. Met de presentatie van iLost op DemoDay maakte iLost indruk, waardoor het gevraagde kapitaal voor het uitrollen van het product op korte termijn ter beschikking kwam. Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij iLost, waardoor de vindkans van verloren voorwerpen aanzienlijk toeneemt. iLost heeft de ambitie om mondiaal het online platform worden voor lost & found.

Neem voor meer informatie over iLost en/of een interview met iLost-oprichter Hanneke Stegweg contact op met MI7 Media Intelligence via press@mi7.nl of bel 020-470 81 11 en vraag naar Mischa van de Woestijne of Jorrit Niels.