Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan (naderhand kun je deze altijd wijzigen via de link onderin onze website). Ben je per ongeluk op onze website gekomen of heb je een hekel aan op jou afgestemde informatie? Laat ze dan uit staan.

Bekijk details
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
Session ilost.co Behoudt de sessiestatus van de gebruiker voor alle pagina-aanvragen. Session HEADER
_LOCALE_ ilost.co Behoudt de door de gebruiker geselecteerde taal. 12 maanden HTTP
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
_ga ilost.co Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 24 maanden HTTP
_gat ilost.co Gebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen. Session HTTP
_gid ilost.co Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. Session HTTP
Mixpanel .ilost.co Anonieme tracking voor analyse van sitegebruik. 12 maanden HTTP
_hjIncludedInSample [x2] ilost.co Bepaalt of de navigatie van de gebruiker moet worden geregistreerd in een bepaalde statistische plaatshouder. Session HTTP
Naam Aanbieder Doel Vervaltermijn Type
IDE doubleclick.net Gebruikt door Google DoubleClick om de acties van de websitegebruiker te registreren en te rapporteren na het bekijken of klikken op een van de advertenties van de adverteerder met het doel de effectiviteit van een advertentie te meten en om gerichte advertenties aan de gebruiker te presenteren. 12 maanden HTTP
fr facebook.com Gebruikt door Facebook om een reeks advertentieproducten te leveren, zoals realtime bieden van externe adverteerders. 3 maanden HTTP
collect google-analytics.com Gebruikt om gegevens naar Google Analytics te verzenden over het apparaat en het gedrag van de bezoeker. Traceert de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Session Pixel
tr facebook.com Ongeclassificeerd Session Pixel

Pers & Media

iLost is de afgelopen periode al flink in het nieuws geweest. Hiernaast vind je een overzicht. Op zoek naar meer informatie, beeldmateriaal of het iLost-logo? Neem dan contact met ons op.

Amsterdam, 26 maart 2015

iLost haalt via crowdfunding binnen een week doelstelling van 100.000 euro

iLost, de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen, heeft via Oneplanetcrowd binnen een week het streefbedrag van 100.000 euro opgehaald. De Nederlandse start-up verwacht de komende weken een significante verhoging van dit bedrag waarmee de ambitie om de ‘Google van de lost and found’ te worden een stapje dichterbij is gekomen.

iLost is opgericht met als doel één plek te creëren waar alle gevonden voorwerpen wereldwijd worden verzameld. In 2013 haalde het bedrijf een eerste, significante investering op voor de ontwikkeling van de software, het bouwen van een website en het creëren van een basis in Nederland. Inmiddels zijn onder meer de belangrijkste bioscoopketen, de grootste festivals en een aantal grote gemeenten aangesloten bij iLost. Na deze Nederlandse successen wil het bedrijf nu de stap naar het buitenland maken. Zes dagen na het van start gaan van de campagne hebben een kleine 80 funders het streefbedrag van 100.000 euro gerealiseerd; iLost verwacht dat dit bedrag de komende weken in ieder geval verdubbeld zal worden.

Steun van de community

iLost heeft bewust voor crowdfunding gekozen. Stegweg: “Voor ons is naamsbekendheid en steun van de community belangrijk zodat mensen die wat hebben verloren of wat vinden meteen aan iLost zullen denken. Bovendien krijg je met crowdfunding niet alleen een belangrijke kapitaalinjectie, het levert je tevens een groot aantal ambassadeurs op die in ons hebben geïnvesteerd.”

Europese uitrol

Volgens iLost oprichtster Hanneke Stegweg is uitbreiding naar Europa niet alleen logisch maar ook noodzakelijk: “We hebben de afgelopen jaren gezien dat ons systeem werkt en dat je met iLost zes keer zoveel kans hebt om een verloren voorwerp terug te vinden. Wij hebben inmiddels een enorme voorsprong op de concurrenten. Dit is daarom het moment om iLost in de landen om ons heen te introduceren. We zullen met het opgehaalde geld geografische informatie toevoegen aan de beschrijving van de gevonden voorwerpen en we gaan onze zoekmachine meertalig maken. We zullen bovendien een app voor iPhone en Android bouwen en we hebben nu de middelen om ons salesteam uit te breiden. We starten met iLost in België en Luxemburg. Daarna rollen we verder uit naar Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en de rest van de wereld.”

Zie voor de crowdfunding campagne van iLost http://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/92855