Retour aux communiqués de presse

Amsterdam, 8 november 2013

Vanaf vandaag staan gevonden voorwerpen online!

Zoekmachine voor gevonden voorwerpen brengt vinder en verliezer bij elkaar.

Eindelijk is het er: één centrale plaats voor gevonden voorwerpen. iLost biedt organisaties een online oplossing voor de afhandeling van hun gevonden voorwerpen. Alles staat tegenwoordig online, dus waarom gevonden voorwerpen niet? Met iLost is het vanaf vandaag mogelijk.

Het werkt eenvoudig: organisaties plaatsen hun gevonden voorwerp binnen 30 seconden online, verliezers komen via de website van de organisatie met de rode iLost knop meteen in de ‘bak’ gevonden voorwerpen van de organisatie. Vindt iemand zijn/haar voorwerp, dan kan men die claimen. Door het juist beantwoorden van vragen, wordt de match gemaakt. Daarna is het eenvoudig: de verliezer haalt zijn gevonden voorwerp op. Of laat het door iLost thuis bezorgen.

Iedere organisatie heeft te maken met gevonden voorwerpen. Vaak wordt dit opgelost met een eigen systeem of het bijhouden van een excel document. Dit zorgt voor extra werk: uitzoeken van wie het voorwerp zou kunnen zijn, aannemen van telefoontjes en mails beantwoorden. Oftewel: gedoe. Daarom introduceert iLost één centrale plaats voor lost & found, zodat klanten hun spullen in een handomdraai kunnen terugvinden Hoe? Dat zie je hier.

Voor bedrijven is iLost de eerste drie maanden gratis. Daarna betalen zij een vast bedrag per maand op basis van het aantal bij hen gevonden voorwerpen.

Klanten van iLost

Amsterdam Arena, Citizen M hotels, Café Restaurant Amsterdam en de Jaap Eden IJsbaan zijn al klant. Iris Schwartzenberg van Amsterdam ArenA vertelt : “iLost is voor ons een mooie service naar onze bezoekers. We hebben minder telefoontjes en daardoor dus minder extra werk.”

Voordelen van iLost

• Online oplossing, 24/7 bereikbaar;
  • Geen telefoontjes;
  • Extra service voor klanten en gasten;
  • Aansluiten is eenvoudig: na registratie meteen ‘live’;
  • Handige management tool voor overzichtelijke backoffice;
  • Minder werk voor medewerkers van een organisatie;
  • Bevalt iLost niet? Dan kan men eenvoudig opzeggen, zonder dat gegevens verloren gaan;
  • Drie maanden gratis, daarna een vast bedrag per maand op basis van het aantal gevonden voorwerpen.

Vandaag start ook de campagne Ik wil iLost, waar consumenten aan kunnen geven dat zij iLost een goed idee vinden.

Over iLost

iLost is opgericht door Hanneke Stegweg, die een achtergrond in logistiek heeft ‘Het grootste deel van de verloren voorwerpen wordt gevonden bij organisaties: openbaar vervoer, musea, restaurants, pretparken, hotels, etc. We helpen al deze organisaties—van groot tot klein—om hun verloren voorwerpen te beheren en een geweldige service te bieden aan klanten. iLost is zo logisch, dat je je afvraagt waarom het er niet al was. Wij worden de Google van Lost & Found!’. Lees ook het blog van Hanneke.